Tanečný odbor
Tanec nie je len pohyb tela, tanec nesie správu a podáva ju prostredníctvom pohybu tela. Vyžaduje si veľa fyzickej a psychickej práce. Tanečné vzdelávanie je veľmi špecifické, pretože pedagóg tanca pracuje súčasne s mysľou aj s telom tanečníka. Tanečné tréningy sa líšia v závislosti od toho, o ktorú z tanečných techník ide. Každá tanečná technika sa vyznačuje špecifickou kvalitou pohybu, ktorá sa na tanečných hodinách buduje. Tanečník nemôže pracovať so svojim telom a pohybom bez toho, aby pochopil pohybové princípy tanečnej techniky, na ktorých je založená. Práve tie určujú kvalitu pohybu, hovoria o spôsobe akým má byť pohyb vykonaný. Tanečník musí cvičiť aj svoju myseľ a otvoriť ju novým spôsobom vykonania pohybu, na základe ktorých sa pohyb organizuje a jednotlivé tanečné techniky diferencujú. Pedagóg tanca vedie tanečníkov k nájdeniu kvalít pohybu prostredníctvom pravidelného tanečného tréningu, snaží sa priblížiť tanečnú techniku svojim žiakom cez pohybovú skúsenosť a ukázať im rôzne možnosti pohybu.
Tanečný odbor základnej umeleckej školy Imra Weinera Kráľa sa venuje výučbe klasického, ľudového, kreatívneho a džezového tanca. V prvej etape vzdelávania venujeme väčšiu pozornosť kreatívnemu tancu, rozvoju tvorivosti a tanečnosti. V druhej etape kladieme väčší dôraz na klasický a džezový tanec. Do vyučovacieho procesu zaraďujeme pohybové hry, improvizáciu, prácu s predstavami a ďalšie vyučovacie prostriedky, ktoré vytvárajú nové situácie, v ktorých žiaci objavujú nové možnosti a kvality pohybu a výrazu. Pozornosť venujeme poznávaniu tela, jeho efektívnemu využívaniu a možnostiam pohybu jednotlivých častí tela. V choreografickej tvorbe sa zameriavame na scénický tanec, na tvorivý prístup a rozvoj kreativity detí. Využívame hravé formy a spôsoby výučby a pri tvorbe choreografií sa deti aktívne zúčastňujú na tvorbe pohybového materiálu, častí pohybových sekvencií, teda sa učia pracovať s pohybom tvorivo a využívať pohyb tela ako vyjadrovací prostriedok.
PRVÁ ETAPA TANEČNÉHO VZDELÁVANIA
KLASICKÝ TANEC
Pohybový systém s presne vypracovanou metodikou a teóriou, ktorý si vyžaduje pohybovú disciplínu, buduje precíznosť a koordináciu pohybového prejavu. Táto tanečná technike je náročná na fyzické dispozície žiakov, preto sa ich na hodinách snažíme systematicky rozvíjať. Cieľom je zvládnutie základných princípov cvičení pri tyči, v priestore a základné port de bras.
ĽUDOVÝ TANEC
V predmete sa venujeme tanečným motívom z folklórnych oblastí Slovenska. Cieľom je rozvíjať individuálne schopnosti žiakov, ale tiež prácu v páre a v skupine.
KREATÍVNY TANEC
Predstavuje ďalší rozmer tanečného vzdelávanie, v ktorom máme možnosť pracovať s pohybom tvorivo, rozvíjať kreativitu a fantáziu detí. Na hodinách sa zoznamujeme s rôznymi vlastnosťami a kvalitami pohybu, s výrazom v tanci, venujeme sa improvizácii a rozširovaniu pohybového slovníka.
DRUHÁ ETAPA TANEČNÉHO VZDELÁVANIA
KLASICKÝ TANEC
Vyučovacia hodina pozostáva z cvičení pri tyči, cvičení v priestore a skokov. Naďalej vypracovávame vytočenosť a silu dolných končatín, zväčšujeme rozsah pohybu, kladieme dôraz na technickú presnosť, rozvíjame tanečnosť a tanečný prejav. Rytmizácia je tiež náročnejšia ako v predošlých ročníkoch.
ĽUDOVÝ TANEC
V jednotlivých ročníkoch sa postupne venujeme jednotlivým folklórnym oblastiam Slovenska. Kladieme vyššie nároky na technické zvládnutie, rytmické cítenie, kolektívny tanečný prejav.
DŽEZOVÝ TANEC
V druhej etape vzdelávania sa deti zoznamujú s novými špecifikami, pohybovými princípmi a zásadami džezového tanca. Náročnosť jednotlivých cvičení, výstavba tréningu a jednotlivých cvičení sa postupne zvyšuje.
SÚŤAŽ
DANCE POETRY
1. miesto
Scénický tanec 2018
1. miesto
Pohyb bez barier 2017
3. miesto
Vianočka podľa Imra 20. 12. 2017
Letná nálada 13. 6.2016
Vianočka podľa Imra 20. 12. 2016
Predstavenie žiakov tanečného odboru 28. 6. 2016
SÚŤAŽ
Scénický tanec 2016
Žiačky tanečného odboru ZUŠ IWK sa dňa 15.4.2016 po prvý krát zúčastnili súťažnej prehliadky choreografií Scénicý tanec 2016 v Kysuckom Novom Meste. Do súťaže sa zapojili s choreografiou Sen o Egypte a s ktorou sa umiestnili na 2.mieste vo svojej kategórii.
Ema Bednárová, Katarína Faciníková, Diana Gašpárková, Dorotea Kudlová, Ella Lednická, Nina Uhliariková.
VIANOČKA podľa Imra mladšieho
15. 12. 2015
VIANOČKA podľa Imra mladšieho
16. 12. 2014